On Thursday evening, one could see excited students who quickly set up their experiments before the parents arrived for their project presentation. They have spent the last few weeks studying how animals are adapted to extreme habitats. A particular difficulty was the physical part. The students had to think about, carry out and evaluate a model experiment that illustrated this adaptation of the habitat.
With the help of a heating plate, Rebecca showed how the desert gecko protects itself from the heat of the hot desert sand. Maya, Catarina and Adel experimented with layers of sand to explain why the small hairy armadillo, the jerboa and the fennec build their burrows under a thick layer of sand.
The other students had dealt with animals that live in cold regions. Friedrich and Thomas introduced the Canada goose and demonstrated why down feathers keep you warm in winter. A similar experiment was shown by Jino, who brought the polar wolf closer to the audience. Emma followed with her presentation on the humpback whale. Finally, Ishaan explained why emperor penguins form groups and constantly change their places.
Project presentation of grades 5 and 6 in biology and physics
20-12-2022
Aktuelles
-
November 24
Chorprojekt zum Tag der Deutsche Einheit
„Klangvolle Drei-Chöre-Einheit beim Fest zum Tag der Deutschen Einheit 2024 der Deutschen Botschaft „
Zum zweiten Mal in Folge durfte die eher seltene Chorgemeinschaft aus drei...
-
November 24
Bazaar der Klasse 6 am 25.September
Lange und intensiv vorbereitet haben sich die Schülerinnen und Schüler der Klasse 6, um ein Bazaar-Programm in der zweiten Pause des Mittwochs anzubieten: eine Tombola mit Losen,...
-
November 24
Hockey mit den Weltmeistern
Im Rahmen der Asien- Pazifik-Konferenz der deutschen Wirtschaft konnten Schülerinnen und Schüler und deren Eltern ein Hockeyspiel der Männerauswahlteams von Indien und Deutschland...
-
November 24
Lunch Plan vom 25.11.24 bis zum 29.11.24
Lunch 48. KW
Termine
-
Nov 30
-
Dez 06
-
Dez 10
-
Dez 11
-
Dez 13