Vaishali Shroff visit to DSND

Vaishali Shroff besucht die DSND

30-11-2018

Vaishali Shroff visit to DSND

On Friday the 30th of November author Vaishali Shroff came to DSND to present her book The Adventures of Padma and the Blue Dinosaur to grades 4-7.
She told us about how she was inspired to write her book while visiting a cretaceous park in Gujarat.  She said there were fossils everywhere and so many ideas were popping into her head as she explored the park. She was so fascinated she just had to write the book.
During her presentation she told us everything she knows about dinosaurs.  We learned that there were many dinosaur fossils that were found in India. We also learned that the Rajasaurus was even more ferocious than the Tyrannosaurus rex!
She also told us about her book. It’s about a little girl named Padma who finds a dinosaur egg and goes on a search for its family.  She said we would have to read the book ourselves to find out if the egg hatches!

At the end of the presentation she showed us some fossils, and even autographed books that some of us bought!

Grade 5 & 6 students

Vaishali Shroff besucht die DSND

Die Autorin Vaishali Shroff besuchte die DSND am Freitag, den 30. November und präsentierte den Klassen 4-7 ihr Buch: „Die Abenteuer von Padma und dem Blauen Dinosaurier.“
Sie erzählte uns, wie stark sie inspiriert war, ihr Buch zu schreiben, als sie einen Paläontologischen Park in Gujarat besuchte. Sie sagte, dass es dort überall Fossilien gab und dass ihr so viele Ideen kamen, als sie den Park erkundete. Sie war so fasziniert, dass sie einfach ein Buch schreiben musste.
Während der Buchvorstellung sagte sie uns alles, was sie über Dinosaurier wusste. Wir erfuhren, dass sehr viele Dinosaurier Fossile in Indien gefunden worden sind.
Wir erfuhren auch, dass Rajasaurus noch wilder und gefährlicher war als Tyrannosaurus Rex.
Sie hat natürlich auch über ihr Buch erzählt. Es handelt von einem kleinen Mädchen namens Padma, das ein Dinosaurierei findet und deshalb nach deren Familie sucht. Die Autorin sagte, dass wir selbst das Buch lesen sollten, um herauszufinden, ob der Dinosaurier aus dem Ei schlüpft.

Am Ende der Präsentation zeigte sie uns einige Fossilien und hat sogar die Bücher signiert, die manche von uns gekauft haben.

Schüler der Klassen 5 und 6